6 مرحله خلاقانه از طراحی نام تجاری: راهنمای گام به گام

 

6 مرحله خلاقانه از طراحی نام تجاری: راهنمای گام به گام.

 

امروز رقابت بین مشاغل بسیار شدید است. برای برجسته شدن در بین جمع ، یک شرکت باید منحصر به فرد و قابل تشخیص توسط مشتریان باشد. مارک قدرتمند همان چیزی است که پشت هر محصول موفق قرار دارد.

بعضی از افراد عادت داشتند که فکر کنند فقط متخصصان بازاریابی همه کارهای مارک را انجام می دهند. با این حال ، اگر آن را به طراحان حرفه ای بگویید ، آنها به شما خواهند گفت که چقدر اشتباه می کنید. همانطور که یک طراح گرافیک آمریکایی پل رند گفت: “طراحی سفیر خاموش برند شما است.” این مقاله درباره ماهیت آرم تجاری و همچنین نقش طراحی در آن است. همچنین ، ما مراحل کلیدی ایجاد موثر برند را تعریف خواهیم کرد.

طراحی لوگو رسانه هنر برتر

آرم تجاری چیست؟

اخیراً ، از کلمه “مارک” معمولاً بعنوان چیزهای مرسوم ، به ویژه در صنعت مد استفاده می شود ، بنابراین بسیاری از مردم اصل واقعی آن را فراموش می کنند. طبق دیکشنری بیزینس ، مارک تجاری ، طرح ، نشانه ، نماد ، کلمات یا ترکیبی از اینها است که در ایجاد تصویری که یک محصول را مشخص می کند و آن را از رقبای خود متمایز می کند ، به کار می رود. به عبارت دیگر ، یک مارک تجاری یک نمایش بصری است که افراد با یک شرکت یا یک محصول ارتباط برقرار می کنند. یک هویت تجاری موثر هویتی است که مشتریان با سطح بالایی از اعتبار و کیفیت همراه می کنند.

 

با این حال ، مارک تجاری قدرتمند نه تنها به ویژگی های زیبایی عناصر تجاری بلکه به جزئیاتی مانند پیام و جذابیت احساسی که در پشت آن قرار دارد بستگی دارد. برای ایجاد هویت نام تجاری مناسب ، طراحان باید به جزئیات مربوط به اهداف تجاری و همچنین تحقیق در مورد بازار و مخاطبان هدف آن بپردازند. در اینجا ما یک فرآیند مارک تجاری را به شش مرحله اساسی تقسیم کرده ایم که طراحان باید در مسیر ایجاد نام تجاری طی کنند.

 

مرحله 1. اهداف تجاری و شخصیت برند

البته ، این یک طراح نیست که اهداف یک شرکت را تعیین کند یا شخصیت آن را مشخص کند ، اما باز هم پایه و اساس کلیه مراحل نام تجاری است. برای دریافت نتایج مورد انتظار ، شرکت باید اولویت ها و مقادیر را در نقطه شروع تعیین کند تا خدمه ای که روی مارک تجاری کار می کنند ببینند کدام راه را انتخاب کنند. لزوماً نیازی به تعریف و استفاده در تمام چرخه وجود برند ندارند. اهداف می توانند بعداً در طی یک فرآیند خلاق اصلاح شوند ، اما داشتن برخی از دستورالعمل ها در ابتدا حیاتی است.

 

مرحله 2. تحقیقات بازار و کاربران

وقتی اهداف تعیین می شوند و شخصیت یک شرکت واضح به نظر می رسد ، طراحان سراغ کارهای تحقیقاتی می روند. این مرحله برای انواع شغل های طراح ، اعم از آرم یا برنامه تلفن همراه ضروری است. این تحقیق کمک می کند تا در محیط مارک تجاری آینده غوطه ور شوید و ویژگی هایی را که ممکن است در موفقیت آن تأثیر بگذارد ، درک کنید.

ابتدا تحقیقات بازار انجام می شود. طراحان اطلاعات مربوط به بازار و رقبای بالقوه را کشف می کنند. خوب است که از تجربه کسی یاد بگیرید چه خوب باشد چه بد. داشتن متخصصان داده های لازم می تواند یک آرم منحصر به فرد و کارآمد ایجاد کند و یک هویت تجاری بسازد که در رقابت برجسته باشد

 

مرحله 3. طراحی لوگو

بعضی از افراد معمولاً یک آرم را با یک نام تجاری اشتباه می گیرند اما این فقط یک مرحله از فرآیند نام تجاری است. با این حال ، دست کم گرفتن نقش طراحی آرم اشتباه است. این نشان اصلی هویت برند ، برجسته ترین نماد تصویر برند و پایه و اساس استراتژی بازاریابی موثر است که ارتباط آن را با مخاطبان هدف امکان پذیر می کند.

نمونه کارهای طراحی لوگو رسانه هنر برتر

 

مرحله 4. عناصر بصری برند

طراحی لوگو تنها نمایش بصری یک برند نیست. مطمئناً ، تمرکز اصلی همیشه یک آرم خواهد بود اما عناصر دیگری نیز وجود دارند که شایسته توجه هستند ، مانند طلسم و تایپوگرافی.

شرکت ها اغلب به دنبال راه های شخصی سازی یک برند هستند و طراحان یک راه حل دارند. Mascots شخصیت های طراحی سفارشی هستند که برای نشان دادن نام تجاری به روشی کاملاً نمادین ایجاد شده اند. آنها می توانند به عنوان بخشی از یک آرم ایجاد شوند یا به عنوان یک عنصر تجاری خاص وجود داشته باشند. چنین کاراکترهایی می توانند ارتباط برقرار کردن با کاربران را به عنوان چیز دیگری برقرار نکنند. طلسم ابزاری برای ارتباط و تعامل با کاربران است که به انتقال پیام به روشی غیرمعمول کمک می کند. مردم شروع به دیدن طلسم به عنوان نماینده اصلی شرکتی می کنند که به آنها محصول یا خدمات معرفی می کند. طلسم کارآمد قابلیت شناسایی و به یاد ماندنی بودن یک مارک تجاری را تضمین می کند و به راحتی توجه کاربران را به خود جلب می کند.

 

مرحله 5. سبک نام تجاری شرکت

وقتی آرم آماده شد ، پالت رنگ انتخاب می شود و سایر عناصر بصری آماده می شوند ، زمان آن فرا رسیده است که آنها را به سبک سازمانی هارمونیک متحد کنید. این مورد زمانی ضروری است که یک طراح برای نام تجاری برای شرکت های ارائه دهنده خدمات کار کند. ویژگی های مختلف بسته به نوع یک شرکت می توانند به یک کالای مارک دار تبدیل شوند.

 

مرحله 6. یک راهنمای سبک

 

کار تمام شده است مطالب بصری کامل است. آخرین وظیفه طراح این است که اطمینان حاصل کند مشتریان به درستی از همه دارایی ها استفاده می کنند. راهنمای سبک سندی است که دستورالعمل هایی در مورد روش های صحیح و غلط استفاده از گرافیک های ایجاد شده برای نام تجاری ارائه می دهد. به طور سنتی ، یک راهنمای سبک شامل توضیح ایده ایستاده در پشت یک آرم و همچنین ارائه یک پالت رنگ سازمانی است که می تواند برای اهداف مختلف استفاده شود. برای جلوگیری از عملکرد ضعیف بصری ، می توان مثالهای استفاده نادرست را به نمایش گذاشت.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>