امکانات یگانه تیپ ۴ ( رنگ های متنوع بدنه و تودوزی سنسور باران، محیط مخفی پایین صندلی شاگرد، توری نگه دارنده صندوق عقب ) دیگر در تیپ ۶ وجود نداشتند و تیپ ۶ از حیث امکانات رفاهی به طور کامل مشابه تیپ ۵ بود. همچنین تیپ ۴ ها مجهز به سنسور باران، محیط نهفته تحت صندلی شاگرد و توری نگه دارای صندوق عقب هستند. تیپ ۳ را می قدرت تیپ ۲ اصلی امکانات تیپ ۵ دانست. آنتن آرسی برخلاف آنتن معمولی در قسمت انتهایی سقف اتومبیل قرار می گیرد و از آنتن معمولی کوتاه خیس است. سپر آرسی توری بزرگتری نسبت به سپر بی آلایش دارد و قسمت پایینی توری آن تا نزدیک وسط جای پلاک ادامه دارد. مه شکن آن هم کشیده تر میباشد و قسمت های کناری سپر برآمدگی بیشتری دارد. اما در سال های بعد ایران خودرو ورژن ی ELX پارس را نخست اهمیت موتور L4 که توان و گشتاور بیشتری ساخت می کرد معرفی کرد و آن گاه ورژن ی ال ایکس پارس را اهمیت بهره گیری از موتور شناخته شده ی TU5 اهمیت اختلافاتی در ایمنی و تراز امکانات به بازار عرضه نمود. در ماشین هایی که تایمینگ آن ها به وسیله تسمه انجام می شود (و نه زنجیر) عمر تسمه رابطه متعددی مهم نوع رانندگی نیز دارد. همین تیپ ۴ هایی که به جمهوری اسلامی ایران وارد شدند، منحصربه‌فرد عرضه به جانبازان بودند. کولر اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، ۲ کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم صوتی کلیدی قابلیت پشتیبانی از سی دی، سیستم ترمز ضد قفل ABS ( ترمز های عقب کماکان پیاله ای ) ، پشت سری صندلی های عقب و شیشه های برقی درب های عقب از امکانات ۲۰۶ تیپ ۳ هستند. البته همین ال سی دی در دسته های تولیدی سپس از سال ۹۲ به تایپ B(طرح ال سی دی تایپ B کلیدی اسم MFD که امکان های آن کاهش از ال سی دی تایپ B اهمیت است) ارتقا یافت و سال ۹۴ هم نسل دوم ال سی دی های MFD بر روی ۲۰۶ ها قرار گرفت. سیستم صوتی این جور قابلیت پشتیبانی از کاست را دارا می باشد. اساسی اضافه شدن سیستم ترمز ضدقفل و کیسه های هوا به تیپ ۲ در سال ۹۰ و اختلاف ارزش ناچیز دربین تیپ ۳ و ۵، ساخت این تیپ هم در به عبارتی سال متوقف موتور tu5 206 شد. تیپ های ۲۰۶ چه تفاوتی اهمیت یکدیگر دارند؟ حال هم خیلی از کسانی که قصد تقویت ماشین های خانواده ۲۰۶ را دارا‌هستند سراغ ECU 7.4.4 میروند و ۷.۴.۵ را کنار می گذارند. چرخ های محرک پژو پارس tu5 در محور جلویی آن قرار دارند. ولی جعبه دنده ۴ سرعته آن بهبود یافت و امکان تعویض دنده به رخ دستی (تیپ ترونیک) نیز به آن بیشتر شد. ترمز های عقب تیپ ۲ پیاله ای هستند و دسته های قبل از ۸۸ فاقد ترمز ضد قفل می باشند. همین تیپ اساس ای ترین مدل ۲۰۶ است. البته مشکلی که تیپ ۴ ها حساس آن مواجه بودند، استفاده از سیستم فنربندی ورژن ی اروپایی به جهت این اتومبیل بود که استقامت زیادی در برابر ناهمواری های رویکرد های میهن ما نداشت. اعمال دقت و ظرافت در ساخت همین خودرو تا بدان حد بود که موجب شگفتی کارشناسان فی مابین المللی ماشین گردیده و اساسی اختصاص جایگاهی در موزه پژوی فرانسه به خودروی تشریفاتی تولید ایران ، توانمندی صنعتگران اهل ایران به قضاوت جهانیان نهاده شد. مونتاژ تیپ ۶ اهمیت تیراژ بالا از سال ۸۳ شروع شد و به عنوان ۲۰۶ اتوماتیک جای تیپ ۴ را گرفت. همینطور همین تیپ سری نخستین ۲۰۶ های اتوماتیک مملکت به حساب می آیند که جعبه دنده ۴ سرعته اساسی کد AL4 بر بر روی آن قرار گرفته است. فرانسه، انگلیس و شیلی از او‌لین مرزو بوم های عرضه کننده ۲۰۶ به بازار بودند و پس از آن در سال ۱۹۹۹ آرژانتین، ۲۰۰۱ برزیل، ۲۰۰۳ اندونزی و در سال ۲۰۰۶ چین شاهد عرضه ی این ماشین به بازار خویش بودند؛ هم درحال حاضر که این نوشته را مطالعه می کنید بیش از ۸ میلیون پژو ۲۰۶ در خیابان های دنیا در اکنون تردد هستند! و هم اکنون همین موتور بر روی 206 گرفته تا 405 و پارس و رانا و حتی سمند، کارگزاری شده، البته قابلیتی که بر بر روی اتاق 206 از خویش نشان میدهد، نشان دهنده عملکرد واقعی این موتور است. فقط کارگزاشتن صندلی و لاستیک همین ۱۹۱ خودرو در مرزو بوم انجام می شد و مابقی اتومبیل به رخ مونتاژ شده در پالت به سرزمین وارد شده بودند.

ایندکسر