[ad_1]

که گفت ، شما ممکن است خیلی خوب باشد. دکتر زوکولا گفت ، اگر حواس پرتی های دلپذیر وقفه های ذهنی و فیزیولوژیکی ارزشمندی از موقعیت های استرس زا ایجاد می کنند ، “اما تردید من در توصیه کردن حواس پرتی” این است که اگرچه اگر طولانی شود می تواند مردم را از لحظه خارج کند ، اما می تواند مانع با در نظر گرفتن مشکلی برای مردم یا می تواند مسئله جدیدی ایجاد کند. نوجوانان به راحتی می توانند با پرسیدن این سوال که “آیا حواس پرتی در کارهایی که باید انجام دهم اختلال ایجاد می کند؟” خودشان را بررسی کنند.

به عنوان گزینه سوم ، جوانان گاهی اوقات از برنامه هایی برای فعالیتهای جذاب استفاده می کنند که البته در حد مشخصی است. محققان از اصطلاح “جذابیت نرم” برای فعالیتهایی استفاده می کنند که نیاز به توجه دارد اما ذهن را به طور کامل مشغول نمی کند ، مانند گذراندن وقت در طبیعت یا دوش گرفتن طولانی. تلاش های هیجان انگیزتر ، مانند انجام یک بازی ویدیویی یا حل یک معما ، چیزی را کسب می کنند که به عنوان “جذابیت دشوار” شناخته می شود.

در مقایسه با جذابیت سخت ، جذابیت نرم از پهنای باند ذهنی کمتری استفاده می کند و فضای بیشتری را برای ذهن پرسه می زند و منعکس می کند. آویک باسو ، روانشناس محیط زیست در دانشگاه میشیگان ، که شیفتگی نرم را مطالعه می کند ، توضیح می دهد که فعالیت هایی که “ذهن را جذب نمی کنند” به احتمال زیاد ترمیم می شوند زیرا “محیط تسخیر کننده خفیف اجازه بازتاب می دهد – و این در هنگام حل مسئله است – بخشی از مغز ما می تواند واقعاً شروع به کار کند. “

به عبارت دیگر ، جذابیت نرم با کمک به ما در بستن این بخشهای مرورگر ذهنی ، استرس را تسکین می دهد. بازتاب عجولانه به ما امکان می دهد تا گیجی ذهنی ، سر و صدای آرام داخلی را غربال کنیم و راه حل های مفید و تازه ای ارائه دهیم. به گفته دکتر باسو ، لحظات “آه” که در دوش گرفته اید – این مکانیسم حل مسئله ذهن است که کار می کند. پاسخ فقط بالا می رود! “

متأسفانه ، برای همه بسیاری از جوانان ، بیماری همه گیر مناسبت های معمول برای جذابیت نرم را از بین برده است. در واقع ، بسیاری از ما فهمیده ایم که هنگام سفر به کار روزانه یا مسیری آشنا به محل کار یا مدرسه ، چقدر خانه داری ذهنی انجام داده ایم. نوجوانان ممکن است مجبور شوند در صورت تنگ شدن ذهن خود ، به دنبال فعالیت های سفارشی بروند. و ممکن است برای انجام این کار به تشویق بزرگسالان نیاز داشته باشند ، زیرا فقط راه رفتن یا نگاه کردن به پنجره در مقایسه با جذابیت رسیدن به اینترنت یا مصرف حواس پرتی ، خسته کننده به نظر می رسد.

وقتی نوبت به خود درمانی می رسد ، همه ما فرصت هایی داریم – از مهمترین آنها اتصال ، حواس پرتی و تأمل است. مراقبت از مشکلات روحی و روانی ما اکنون حتی بیش از حد معمول است ، بنابراین ضروری است که افراد در هر سنی استراحت هایی را انجام دهند که بهترین نیازهای لحظه ای را برآورده کنند.

[ad_2]

منبع: key-news.ir