[ad_1]

تحقیقات جدید نشان می دهد ، ترکیبی از عادات خواب سالم می تواند به کاهش خطر نارسایی قلبی کمک کند.

محققان 408802 نفر از افراد سالم بین 27 تا 73 سال را بین سال های 2006 و 2010 مورد مطالعه قرار دادند و اطلاعاتی در مورد عادات خواب آنها جمع آوری کردند. هر فرد بر اساس پنج عمل خواب سالم ، یک صفر تا پنج “نمره خواب سالم” دریافت می کند: “خواب صبح” بودن. شبانه هفت تا هشت ساعت می خوابد. به ندرت یا هرگز خروپف کردن به ندرت بی خوابی وجود دارد. و در طول روز بندرت زیاد خواب آور هستند.

برای پیگیری متوسط ​​10 ساله ، 5221 مورد نارسایی قلبی وجود داشته است. در مقایسه با افرادی که نمره صفر یا یک کسب کرده اند ، کسانی که امتیاز دو را کسب کرده اند 15 درصد خطر ابتلا به نارسایی قلبی را کاهش می دهند. کسانی که سه امتیاز کسب کردند 28٪ کاهش خطر داشتند. و کسانی که 4 تا 38 درصد کاهش خطر را نشان دادند. کسانی که نمره 5 کامل کسب کردند 42٪ کمتر از کسانی که نمره یک یا یک گرفتند خطر ابتلا به نارسایی قلبی داشتند.

این مطالعه که در مجله گردش، برای سیگار کشیدن، مصرف الکل، فعالیت فیزیکی، دیابت، فشار خون و دیگر متغیرها کنترل می شود. این یک مطالعه مشاهده ای است ، بنابراین رابطه علیتی را اثبات نمی کند.

دکتر لو چی ، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه تولان ، گفت: “ما باید همه این رفتارهای خواب را با هم بررسی کنیم ، به جای اینکه آنها را به عنوان پدیده های جداگانه در نظر بگیریم.” “مردم خواب خود را به عنوان یک کل تنظیم می کنند ، نه به عنوان رویدادهای فردی.”

[ad_2]

منبع: key-news.ir