شما در بخش اول ویدیوهای این دوره آموزش تولید محتوا قراره یاد بگیرید که چه جوری و با استفاده از چه روشها و تکنیکهایی میشه مخاطب کسبوکار رو شناخت. تولید محتوا میخوایم یاد بگیریم که راجعبه چه ایدهها و موضوعاتی اصلا میشه محتوا نوشت، از چه منابعی میتونیم استفاده کنیم و در نهایت چه تیتری بزنیم تا کلیک بیشتری بگیریم و طبق چه استانداردهایی باید محتوا را به کارفرما تحویل بدیم. کسب و کاری که شما براش تولید محتوا میکنید نیاز داره که اون محتوا در نهایت به دست مخاطبهاش برسه و مخاطبهای بیشتری بتونن اون رو ببیند، خب چه زمانی مخاطب بیشتری محتوای تولید شده شما رو میبینند؟ مثلا برید تیتر مقالات رو ببینید، پر بازدیدترین مقالاتشون رو به عنوان محبوبترین محتوا برای مخاطبها ببینید و شاید چند محتوای تولید شده رو باز کنید و ببینید با چه ساختاری نوشته شده و روی چه المانهایی تولید شده است. شما برای اینکه هم زمان زیادی نذارید و هم در نهایت یک محتوای با کیفیت تولید کنید میتونید کل مخاطبها را در فضای وب را به دو دسته تقسیم کنید.

دوره ی تولید محتوا این اتفاق وقتی میافته که گوگل به عنوان مرجعی که مخاطبها رو به نیازشون میرسونه، محتوای شما رو به عنوان یه راه حل برای نیاز مخاطبها تشخیص بده. محتوای با کیفیت شما در شبکه های اجتماعی دست به دست شده و به راحتی موفق می شوید بدون انجام هزینه ی اضافه مخاطبان جدید، جذب کنید. دو سال قبل از این تاریخ، شولر موفق به تولید اولین رنگ موی شیمیایی در جهان شد و سال بعد نیز شرکتی را تحت عنوان شرکت رنگ موی بیضرر راهاندازی نمود. خبرهای مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی که در کشور منتشر می شود و یا خبرهایی که به صورت اختصاصی مربوط به شرکت شما می باشد، را با کاربران به اشتراک بگذارید و همچنین ارسال اطلاعیه های شرکت برای مشتریان وفاداراز جمله فعالیت های در حوزه خبرنامه است. همچنین برای نوشتن محتواهای بین المللی از انگلیسی حسابی سر در بیاورید. شما علاوه بر علاقه به تولید محتوا، باید بدونید که طبق چه استانداردهایی باید محتواتون را تولید کنید که بین n میلیون پست بلاگ که در روز منتشر میشه، محتوای شما شاخص باشه و انقدر حرفهای باشه که بتونه دیده بشه. یکی از پارامترهای مهمی که موضوع اصلی محتوای شما رو به گوگل معرفی میکنه همین کلیدواژهها هستند.

یعنی هم مخاطب دنبال اون محتوا باشه هم بتونه گوگل رو مجاب کنه که محتوای تولید شده شما رو به بقیه هم معرفی کنه. یا اگر هدف کسبوکار خرید بیشتر هست: شما بهتره که محتوایی تولید کنید که یسری آمار و ارقام توش باشه و بتونه مخاطب را کمک کنه که تصمیم بگیره و با گفتن مزایا اون وترغیب کنه که حتما بخره. ترفندهای روزمره ی مورد علاقه ی شما: بهره وری یک موضوع است اما شاید شما ترفندهای باحالی را می دانید که خوانندگان شما می توانند از آن بهره مند شوند. شما به عنوان تولید کننده محتوا علاوه بر دانش تخصصی، علاقه به نوشتن و اصول نگارش و تسلط به ادبیات فارسی و انگلیسی، لازم دارید که یکسری مهارتهای شناختی هم داشته باشید. برای اینکه بتوانید تولید محتوا در شبکه های اجتماعی اصولی داشته باشید باید پرسونای مخاطبان خود را بشناسیم، مخاطبان را بررسی کنید که چه جنسیتی دارند، در چه رده سنی قرار دارند، چه علاقه مندیهایی و چه رفتارهایی دارند تا بتوان محتوایی که مناسب مخاطبان کسب و کار شما هستند تولید کنیم و به موفقیت برسید.

تولید محتوا عکس در واقع، بازاریابی محتوا در صورتی که به شیوه مناسبی انجام شود، باعث افزایش فروش سایت و در نتیجه آن، توسعه کسب و کار میشود. در حوزه فعالیتی شما (در صورتی که صفحه شما مربوط به کسبوکارتان است!) هزاران نکته وجود دارد که کاربران علاقه زیادی به یادگیری آنها دارند. بنابراین یک دستگاه با استفاده از این قابلیتها میتواند تعیین کند که آیا یک نفر در حال رانندگی، پیادهروی و یا پرواز است، به این ترتیب ناشران میتوانند از این اطلاعات به صورت بهینه بهرهبرداری کنند. نباید یک قاب خاص مثلا قاب چرمی برند Aston martin را برای یک مدل گوشی بررسی کنید، بلکه باید به صورت عمومی این پیام را به مخاطب انتقال بدهید که چرا برای این مدل خاص از گوشی به قاب نیاز دارد و چه قاب هایی به چه دلیل میتواند برای این مدل گوشی گزینه مناسبی باشند. به همین دلیل در دوره آموزش تولید محتوا این نکات و ترفندها تشریح شده است. یادتون باشه اموزش تولید محتوا چیزی نیست که تئوری بتویند یاد بگیرید پس برای گذروندن این دوره حتما خودکارتون رو دم دستتون بذارید که کلی تمرین برای تولید محتوا دارید. در این دوره آنلاین اموزش تولید محتوا، 7 گام اساسی تولید محتوای متنی رو قراره یاد بگیریم و در نهایت بهترین پاسخ برای چگونه تولید محتوا کردن را در اختیار داشته باشید.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت کارگاه 9 تولید محتوا دهم.