بهترین تمرین ها برای یاد گیری و آموزش ریاضی!

احتمالاً شنیده اید که یک یا چند دانش آموز می گویند “من یک شخص ریاضی نیستم” برخی ممکن است تجربیاتی داشته باشند که باعث شود آنها از ریاضیات بیزار شوند. دیگران فکر می کنند که به دلیل جنسیت نمی توانند در ریاضیات مهارت کافی داشته باشند. منبع مقاله مورد استقفاده است.

اما برخی از دانش آموزانی که می گویند “افراد ریاضی نیستند” ممکن است در بین 25 تا 35 درصد دانش آموزانی باشند که واقعاً با ریاضیات دست و پنجه نرم می کنند. آنها حتی می توانند در بین 5-8 درصد دانش آموزانی باشند که با ریاضیات چالش های چشمگیری دارند.

با این حال ، ما می دانیم که یک پایه محکم در ریاضیات برای همه دانش آموزان مهم است. این درها را برای دوره های ریاضی سطح بالاتر و مشاغل در زمینه STEM باز می کند.

خبر خوب این است که روشهای موثر و مبتنی بر شواهد برای آموزش ریاضیات وجود دارد که می تواند با برنامه درسی فعلی شما مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید از این شیوه های آموزشی برای کمک به هر دانش آموز در یادگیری ریاضیات در تمام پایه ها – از علاوه بر الگوریتم ها – استفاده کنید.

آموزش ریاضی مبتنی بر شواهد چیست؟
چهار عنصر وجود دارد که آموزش موثر ریاضی را تشکیل می دهد.

1. دستورالعمل صریح با تمرین تجمعی

چیست: دستورالعمل صریح روشی برای آموزش است که فرایند یادگیری را برای دانش آموزان کاملاً روشن می کند. با دستورالعمل صریح ، شما با استفاده از یک زبان واضح و واضح ، یک مهارت را مدل می کنید و روند تفکر خود را کلامی می کنید. شما به دانشجویان فرصت تمرین هدایت شده و مستقل را می دهید – از جمله تمرین مهارت جدید و همچنین بازبینی مهارت هایی كه در گذشته آموخته اند. شما همچنین به دانشجویان بازخورد سریع می دهید تا آنها در مسیر خود باقی بمانند.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از دستورالعمل صریح ریاضی می تواند توانایی دانش آموزان در انجام عملیات و حل مشکلات کلمه را بهبود بخشد.

چرا م worksثر است: وقتی از این عمل استفاده می کنید ، مهارت را خیلی واضح الگوبرداری می کنید ، دیگر جایی برای دانش آموزان نیست که مجبور شوند حدس بزنند که چه کاری باید انجام دهند. روش تجمعی آموزش صریح به ویژه مفید است زیرا مهارت های قدیمی را در ذهن دانش آموزان تازه نگه می دارد. این یک امتیاز بزرگ برای دانشجویانی است که با حافظه فعال دست و پنجه نرم می کنند. تمرین مکرر مهارتهای مرتبط با گذشت زمان به آنها کمک می کند تا اطلاعات را به سرعت بازیابی کرده و روان بودن ریاضیات خود را حفظ کنند.

منطقی دانستن دستورالعمل ها (مانند مسائل ریاضی چند مرحله ای) برای دانش آموزانی که در پردازش زبان مشکل دارند چالشی است. ریاضیات دانش آموزان را ملزم می کند که بسیاری از زبان ها را به صورت شفاهی و کتبی پردازش کنند. دستورالعمل صریح می تواند میزان پردازش دانشجو را برای انجام کار کاهش دهد.

نکات تدریس:

یک هدف یادگیری روشن را با دانش آموزان در میان بگذارید.

برای بازدید مجدد از مهارتی که روز قبل آموزش داده اید ، از “انجام nows” استفاده کنید که دانش قبلی را فعال می کند ، مانند مسئله کلمه در کلاس.

توضیحی کاملاً واضح درباره مهارت یا استراتژی ارائه دهید.

برای نمایش تمام مراحل از چندین مثال استفاده کنید. (در بعضی موارد ، از مثالهای مختلف استفاده کنید ، مانند برخی از مشکلات اضافی با افزودنی بیشتر ابتدا و سایر مشکلات اضافی با افزودنی کمتر ابتدا.)

بلند فکر کنید تا تفکر خود را کلامی کنید.

فرصتهای زیادی را برای تمرین هدایت شده و مستقل فراهم کنید.

نحوه درخواست پاسخ دانش آموزان از جمله پاسخ کلامی (مانند پاسخ کرال) ، نوشتاری (مانند توقف و اشاره) و نشانه های غیرکلامی (انگشتان شست / شست به پایین) متفاوت باشد.

مهارت های قبلاً آموخته شده را در فرصت های تمرینی بگنجانید.

به دانشجویان بازخورد فوری بدهید.

2. بازنمایی بصری

چیست: نمایش بصری راهی است که دانش آموزان می توانند ریاضیات را ببینند. شما می توانید ریاضیات را با استفاده از خطوط عددی ، نمودارهای نواری (همچنین به عنوان مدل های میله ای) ، تصاویر ، نمودارها و سازمان دهنده های گرافیک نشان دهید.

نمایش بصری غالباً در یک رویکرد آموزشی سه مرحله ای به نام بتن-بازنمایی-انتزاعی یا CRA استفاده می شود. (بعضی از معلمان این رویکرد را بتن- تصویری- انتزاعی می نامند.) وقتی مفاهیم ریاضی را به این روش آموزش می دهید ، با استفاده از بتن شروع می کنید ، مانند نشان دادن مسئله جمع با مکعب های یونیفیکس. این دستکاری ها نمایش های تصویری اعداد را به دانش آموزان ارائه می دهند. (حتی اگر از دستکاری های بتونی بیشتر در کلاس های ابتدایی استفاده می شود ، می تواند به دانش آموزان مسن نیز کمک کند).

بعد از اینکه دانش آموزان با استفاده از مثال های مشخص این مفهوم را درک کردند ، می توانید به مرحله بازنمایی (یا تصویری) بروید. در این مرحله ، می توانید به دانش آموزان بیاموزید که از نقاشی یا تصویر (باز هم ، تصاویر بیشتر) برای نشان دادن مفهوم ریاضی استفاده کنند. به عنوان مثال ، دانش آموزان ممکن است برای نشان دادن یک جمله جمع از علامت های شمارش آرا استفاده کنند.

با درک کافی ، دانش آموزان می توانند با استفاده از اعداد و نمادها مانند حل یک جمله تفریق در سطح انتزاعی کار کنند.

ببینید CRA در عمل چگونه به نظر می رسد:

چرا کار می کند: نمایش های بصری به همه دانش آموزان کمک می کند مفاهیم ریاضی انتزاعی را درک کنند و مسائل را حل کنند. این نمایش ها می تواند موانع زبانی مربوط به مشکلات کلمات را برای دانش آموزانی که متفاوت یاد می گیرند و فکر می کنند و همچنین برای زبان آموزان انگلیسی از بین ببرد.

هنگامی که دانش آموزان بازنمایی های تصویری خود را ایجاد می کنند ، راهی برای نشان دادن درک خود (یا سو that تفاهم که می توانید اصلاح کنید) دارند. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد دانش آموزانی که از نمایش های تصویری دقیق استفاده می کنند ، شش برابر بیشتر در مقایسه با خیابان شش برابر بیشتر می توانند مشکلات را به درستی حل کنند

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>