دارای پیشرفت و توسعه صنعت و فناوری روز، استعمال از برج خنک کننده ارتقاء یافت و به دلیل داشتن مزایای فراوان، توانست اعتنا زیادی را به خود جلب کند. حیاتی شروع توسعه کشورها در دهه ۱۸۰۰ میلادی، استفاده از برج خنک کننده هم شروع شد. تاریخچه به کارگیری از دستگاه برج خنک کننده از قرن ۱۹ آغاز می‌گردد که در آن دوران به جهت اولین بار در موتور بخار و به جهت خنک کردن کندانسور استفاده شد. این گوشه و کنار آشفته و ناهنجار می بایست برای دستیابی به عملکرد مطلوب مرتبا بررسی و نگهداری شود. باید از برج بزرگتری برای این فعالیت به کارگیری کنیم. به طور معمول به جهت کارهای ساده و تجهیزات خنک کننده کلیدی مقاومت پایین مانند جابجایی هوا از یک فضای بزرگ به فضای دیگر (مثلا از داخل سوله به بیرون) و فن های مورد به کار گیری در سیستم های برودتی و برج های خنک کن چیلر به کار گیری می شود. انقلاب صنعتی فرانسه توانست همگی بخشهای صنعتی را متحول نماید و دارای به منش افتادن همین موج صنعتی و پیشرفت آن در سرتاسر دنیا، ایجاد ماشینآلات متعدد و نیاز به خنک کردن آنان ، به کارگیری از اشکال برج خنک کننده آیتم اعتنا قرار گرفت. در دنیای صنعتی و سیستم تهویه امروز، دستگاه برج خنک کننده اهمیت خنک کردن تجهیزات و ماشینآلات مختلف، نقش دوچندان کلیدی و مهم در ایفا میکند. کمپانی سرکان تهویه، ساخت کننده تجهیزات اصلی سیستم تهویه مطبوع مانند گونه های هواکشهای صنعتی، ضد اسید، ضد انفجار و غیره در این مقاله مطالب مختصری در آیتم تاریخچه دستگاه برج خنک کننده آماده کرده است. از پاراگراف معایب این جور برج خنک کننده میتوان به مصرف الکتریسیته اکثر به عامل گونه جریان هوای گزینه نیاز؛ وقت گیر بودن تعمیر و محافظت و خطر پوسته پوسته شدن و گرفتگی دهانه لوله ها اشاره برج های خنک کننده چیست کرد. در برج خنک کننده جریان ناخواسته هوای گرم شده مجدد به داخل برج برنمی گردد، به دلیل افزایش مرحله تماس آب کلیدی هوا دارای بازده بالایی می باشد. که دبی همین جریان از تایپ کردن موازنه حجمی به جهت آب موجود در برج به آسانی به دست می آید. به جهت حل همین نقص‌ همواره مقداری آب ذیل عنوان آب جبرانی یا این که Make Up به برج وارد می شود. به طور همزمان هوا در جهت مخالف از تحت برج وارد میشود. هم چنین پاره ای آب نیز به وسیله هوا به خارج می رود که به این پدیده همپا بری آب می گویند. ولی فن در بالای برج نصب می شود و هوای محل ورود را به خارج پرتاب می کند. که هوا را به طور نا نیز سو اهمیت آب تماس می دهد. همین کندانسورها به جهت همین استفاده میشدند که بخار ایجاد شده در موتور بخار مورد را به مایع تبدیل کنند تا فشار پشت موتور را کاهش دهند.

ایندکسر